Cum a fost preluat Jurnalul de Țopa

Controversatul Victor Țopa, despre care se spune că a preluat forțat mai multe afaceri și care a fost condamnat pentru șantaj la preluarea unui pachet de acțiuni la Victoriabank a procedat într-un mod similar și în privința preluării unor instituții de presă, potrivit unui dezvăluiri publicate într-o investigație publicată vineri de portalul today.md.

Potrivit investigației, Victor Țopa a preluat forțat pachetul de acțiuni pe care le deținea Victor Gurău la ”Jurnal de Chișinău”. Despre acest caz povestește chiar Victor Gurău.

Potrivit acestuia, totul a început în 2003, atunci când unul din apropiații acestuia, Dorin Timciuc, a fost numit director la Air Moldova. Până atunci, compania fusese controlată de Victor Țopa. Țopa însă avea interesele sale în domeniul aviatic, interese care au provocat prejudicii Republicii Moldova de zeci de milioane de dolari. Țopa fusese eliberat din funcție și se temea că va pierde controlul, menționează Gurău.

Astfel, prin șantaj, Țopa l-a obligat pe Gurău să cedeze pachetul său de acțiuni la Jurnal de Chișinău.

„Țopa avea nevoie de presă pentru a-și spăla imaginea, precum și pe cea a lui Vlad Filat”, comentează autorii investigației.

În acest sens se menționează și despre o deplasare a unui grup de jurnaliști în Germania în anul 2000, la Frankfurt, scopul căreia a fost de fapt să fie scrise materiale în favoarea lui Țopa.

Exact în același scop, Țopa ar fi creat și postul de televiziune Jurnal TV, iar politica editorială a acestuia ar fi convenită cu Vlad Filat, mai comentează jurnaliștii de investigație.

politics.md

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *